דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך אוקטובר, 2020

לחיות טוב זה אומר לישון טוב - הקשר בין שינה לבין פעילות גופנית וההשפעות על אוכלוסיית מקוצרי הקיבה

קרדיט לתמונה: www.Unsplash.com הידעתם שאנו מבלים כשליש מחיינו, בממוצע בשינה? למה צריך לישון? האם זה לא בזבוז של זמן? הרי יכולנו לבטח לנצל את אותן שעות להמון דברים, נכון? האם יש הבדל או משמעות לשינה בלילה או העיקר לישון? כמה זמן צריך לישון? ואיך בכלל נושא השינה קשור למי שעבר את הניתוח לקיצור קיבה? ידוע כבר שפעילות גופנית משפרת את איכות החיים ומאריכה אותם, אך האם ידעתם כי פעילות גופנית ושינה משפיעים אחד על השנייה, וההשפעה היא מעבר לתחושת העייפות במהלך ההתנהלות היומית או במהלך הפעילות הספורטיבית? לכן, לפני שאני מאריך בדברי, אסכם זאת בקצרה... מחסור בשינה עלול לגרום לבעיות וקשיים המשפיעים לרעה על מצב בריאותנו באופן כללי, על היכולת לבצע פעילות גופנית תקינה ואפילו יכול להביא לתמותה.  לעוסקים בספורט המעוניינים לבצע שינוי באורחות החיים שלהם, כדאי לשמור על שעות שינה מסודרות וקבועות ככל האפשר, קרי ללכת לישון באותה שעה ולקום באותה שעה 😳.  לפי המלצות קרן השינה הלאומית בארה"ב (The National Sleep Foundation) שפורסמו בשנת 2015, מספר שעות השינה המומלץ לתינוקות מלידה ועד 3 חודשים הוא 1