דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך דצמבר, 2020

פעילות ‏גופנית ‏ודופק ‏לב

קרדיט לתמונה: www.Unsplash.com שאלה שעולה בעניין רמות הדופק בחיי שיגרה מעלה תהיות בעניין. שאלה זו עולה באופן כללי ובמיוחד בזמן פעילות גופנית, שאלה זו נפוצה ביותר בקרב אוכלוסיית מנותחי קיצור הקיבה שחפצים להתחיל לעסוק בפעילות גופנית וספורטיבית סדירה.  יש לקחת בחשבון שמרבית האוכלוסיה עדיין במשקל עודף ורובם לא עסקו בפעילות גופנית סדירה ולכן המלצתי היא, לפני שמתחילים בפעילות גופנית כלשהיא יש לוודא שאתם כשירים לפעילות גופנית ושאין לכם מגבלה שמונעת מכם לבצע פעילות גופנית סדירה ויש להתייעץ עם גורמים מוסמכים לעניין ולקבל את אישורם. יש שיטות רבות לחישוב דופק מירבי כדוגמת נוסחת בורג, אבל בגדול ההבדלים הם לא משמעותיים למי שמעוניין לעסוק בפעילות גופנית לצורך שמירה על בריאותו ולא מכוון את עצמו לפעילות מקצועית או תחרותית.  אני אישית עובד עם השיטה הפשוטה, כלומר, 220 פחות גיל בגברים ו- 226 פחות גיל בנשים. חישוב זה נוח יותר לחישוב למרות שאינו הכי מדוייק.  בנוסף חשוב להבין את ההבדל והמשמעויות בין הרמות השונות של קיצבי הדופק בפעילויות הספורטיביות השונות.  ראשית, כלל ברזל: אני תמיד ממליץ לעסוק

פעילות אירובית ופעילות אנאירובית

קרדיט לתמונה: www.Unsplash.com 🚴⛹️🏃 פעילות אירובית ופעילות אנאירובית 🏋️ מהם ההבדלים והיכן יש להתרכז?  פעילות גופנית כבר מזמן הוכחה כחשובה ביותר לאריכות ימים ובריאות. אנשים רבים בוחרים לבצע פעילות גופנית בתדירות גבוהה, בין אם בחדר הכושר, מחוץ לביתם או ברכישה של מכשירי כושר ביתיים שמסייעים להם לשמור על שגרת אימונים קבועה ונוחה. קיימים סוגים שונים של מתאמנים: כאלה המעדיפים את ההליכון, וכאלה שלא עוזבים את המשקולות, כאלה שמעדיפים דווקא אימוני יוגה ופילטיס, ומי שאופני הכושר הם הסיבה בגללה הם מתאמנים ⚠️ לכל סוג של פעילות גופנית ישנה השפעה אחרת על הגוף, וחשוב לשים לב לסוג ועצימות האימון על מנת להשיג את התוצאות הרצויות בהתאם למטרות שלכם.  ▪️ פעילות אירובית  מוגדרת כפעילות אשר צורכת חמצן ברמה גבוהה ולאורך זמן ממושך. כשהגוף צריך חמצן, הלב עובד מהר יותר ומזרים דם וחמצן בקצב גבוה. כתוצאה מכך, הגוף שורף שומן. פעילות אירובית לדוגמה: הליכה, ריצה ארוכה, אופניים, אליפטיקל, שחיה ועוד.  🩺 היתרונות בפעילות אירובית -  פעילות אירובית מסייעת רבות לשמירה על בריאות כללית. היא מומלצת למי שרוצה לה