דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך אוגוסט, 2021

חשיבות צריכת חלבון בתזונה היומית שלנו

💡החלבונים הם אבני הבניין של הגוף, החלבון במגוון סוגיו אחראי על בניית רקמות הגוף והשרירים💪, תורם לתהליכי שיקום וחידוש התאים ומחזק את המערכת החיסונית 💉. 💡החלבונים כוללים חומצות אמינו שאת חלקן הגוף לא יכול לייצר בעצמו ולכן עלינו לספק לו אותן באמצעות מזון מהצומח ומהחי. 💡חלבונים מהחי מצויים בבשר, דגים, ביצים וחלב, וחלבונים מן הצומח נמצאים בדגנים מלאים וקטניות כמו אורז, חיטה, תירס, קינואה, אפונה, שעועית, חומוס, עדשים. לאדם ממוצע ההמלצה לכמות הצריכה היומית היא 1 גרם חלבון לכל 1 ק"ג ממשקל הגוף. לדוגמה: אדם שוקל 75 קילו, אמור לצרוך 75 ג' חלבון ליום. ולמה הנתון הזה כול כך חשוב? כי לרוב אנו לא צורכים את הכמות הנדרשת. חוסר בחלבון בכמויות קטנות, הגוף עוד יודע להתמודד עם זה, אבל כשמתחיל להיות חוסר משמעותי אז זה כבר מתחיל להשפיע על התפקוד היום יומי שלנו וגם יכול להיות מסוכן בריאותית. בגוף שלנו יש כ-650 שרירים שמהווים כמחצית ממשקל הגוף וכשליש מחלבוני הגוף. אף שהשריר יודע לעשות רק שתי פעולות: להתכווץ ולהתרפות, אין כמעט חלק בגוף שאינו פועל לצד השרירים או בסיועם. למעשה, קשה לדמיין את חיינו