דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך ספטמבר, 2021

כיצד למצוא את אבקת החלבון הטובה והמתאימה ביותר למי שעבר את הניתוח לקיצור קיבה

קרדיט לתמונה: www.Unsplash.com   👈 כיצד למצוא את אבקת החלבון הטובה והמתאימה ביותר עבורכם 👉 רבות נכתב על אבקות החלבון ועד כמה הם חיוניים למי שעבר את הניתוח לקיצור קיבה. ששונה מאדם רגיל שאצלו מע' העיכול ומע' הספיגה מתפקדות כרגיל, אצל מנותחי קיצור קיבה קיבולת הקיבה ויכולת הספיגה קטנים, מה שנותן לאבקת חלבון כתוסף תזונה ערך רב ומשמעותי. לרוב, אבקות החלבון מיועדות לאנשים המעוניינים לבנות מסת שריר או אפילו לעלות במשקל במהלך התהליך. אצל מנותחי קיצור קיבה, אבקות החלבון יעזרו בשמירה על השרירים בהמשך לירידה הדרסטית במשקל, מה שגורם לגוף לפרק את השומנים אבל גם את החלבונים. החלבון הקיים באבקות חלבון אלה מופק ממקורות צמחיים או חלביים מרוכזים מאוד ומשלב מרכיבים נוספים החיוניים לגוף. ישנם סוגי חלבון שונים ולהלן חלקם העיקרי : ▪️  חלבון איזוליט – חלבון מי גבינה שעבר תהליך של הידרוליזציה, כשבתהליך זה הוציא מהחלבון את הלקטז לאנשים שסובלים מרגישות ללקטוז. לרוב הוא גם מופחת עד ללא סוכר כלל מופחת שומן ופחמימות מיועד לספיגה מהירה ביותר במערכת העיכול . ▪️  חלבון מי גבינה – שמיוצר ממי גבינה והמומלץ ב

לאכול מגוון רחב של מזונות לתזונה בריאה ‏

קרדיט לתמונה: www.Unsplash.com אחת ההנחות הנפוצות ביותר זה שדיאטות וניסיונות לשינוי הרגלי אכילה בריאה נכשלים בגלל שזה שעמום אחד גדול. אנשים רבים פשוט לא יודעים איך לשמור על תזונה בריאה מעניינת יום אחר יום, וזה יכול להיות אתגר משמעותי עבורם.  בהתחשב במגוון עצום של פירות, ירקות, דגנים מלאים, דגים, בשר ומזונות בריאים אחרים שקיימים כיום, זה בהחלט אפשרי להכין ארוחות מרגשות, מזינות וישברו את תחושת השיעמום.  ⚠️ לדעתי האישית, המפתח להצלחה של כל תוכנית תזונה בריאה היא לאכול את מה שאנו אוהבים, אבל כדאי לשים לב ולתת את הדעת כאשר מדובר במזון פחות בריא.  💡לדוגמה, שיפור איכות הבריאות שלנו, לא אומר כי חתיכת עוגת שוקולד זה פסול. מצד שני, זה אומר, שיש להציב גבולות ולהגביל את עצמנו עם חתיכה אחת בלבד.  מה שחשוב זה לא כמות האוכל שאנו מניחים בצלחת אלא איכות האוכל שאנו אוכלים. ככול שאיכות האוכל גבוהה יותר, תחושת השובע שתגיע במהלך הארוחה תהיה מהירה יותר מה שאומר שאנו אוכלים פחות, קרי צורכים פחות קלוריות ואוכלים אוכל בריא יותר.  תזונה בריאה מכילה את כל סוגי המזונות, כולל חלבונים, שומנים ואפילו פחמימות. המפת

🍽️ אכילה בריאה בזמן שאנו אוכלים מחוץ לבית

  קרדיט לתמונה: www.Unsplash.com   עבודה ומפגשים חברתיים הם חלק משגרת החיים שלנו. אנו אוהבים לצאת, לטייל, להיפגש עם בני המשפחה או חברים וכמובן לשלב במפגשים אלה גם ארוחות. אין שום דבר רע באכילה בחוץ ברגע שיש את השליטה על מה שנכנס לפה. כמה טיפים שיאפשרו לכם לאכול בחוץ ללא דאגות. 1. שאתם בעבודה, תלמדו את התפריט ותרכיבו לכם תפריט ארוחות בריא מגוון במהלך השבוע בהתאם למטרות שלכם. 2. שאתם עומדים להיפגש במסעדה או בית קפה, תנסו לחפש את התפריט באופן מקוון מראש כדי ללמוד אילו ארוחות יתאימו למטרות שלכם. 3. להימנע ממאכלים המתוארים כפריכים,מטוגנים, חמאה ובמקום זאת נצמדים לתפריט עם מרכיבים בריאים כגון מבושל, אפוי או מאודה. 4. תרגישו חופשי לבקש תחליפים או תוספות לארוחה שלכם. שתפו אותנו... האם אתם באמת משקיעים זמן לקרוא וללמוד את התפריט ואפילו לבקש תחליפים או תוספות במידת הצורך? למאמרים נוספים, מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי.  עופר לקסמן, מפתח השיטה BariLifestyle program  המרכז לבריאות וחיטוב הגוף טלפון : 052-6369991  מייל : L1@ol-fitness.com אתר: ol-fitness.com למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי

נפלאות הביצה

  לפני כחודש ביקרתי יחד עם משפחתי במוזיאון המדע שבחיפה במסגרת תערוכת הדינוזאורים. במהלך הסיור הוצגו ביצים של דינוזאורים, ומי שמכיר אותי יודע שאני לא יכול לעמוד בפיתוי  . לא משנה הגיל אלא התרגיל, וילד שבי פרץ החוצה ופשוט נכנסתי לתוך הביצה  אז מה כול הסיפור עם הביצה? אם חושבים על זה, הביצה היא ללא ספק יצירת טבע נפלאה. החומרים המזינים שבביצה מספיקים בכדי להפוך תא מופרה אחד לייצור חי. לחשוב שמחלבון ושומן (וכמובן מרכיבים נוספים כמו ויטמינים ומינרלים) כמעט ללא פחמימות... נוצרים חיים  הופך את הביצה לתופעה מסתורית ביותר. ביצה מורכבת כ- 75% מים, כ- 12% חלבון, וכ- 11% שומן. השומן מורכב מ 65% טריגליצרידים, 26% פוספולידים, 5% כולסטרול. בחלמון הביצה יש תרכובת שומנים בשם ליצין שתפקידה לעלות את רמות ה HDL אצל האדם שאוכל את הביצה. אחרי כל הדיבורים על כולסטרול, סלמונלה, על חומרי הדברה ואנטיביוטיקה, רבים פיתחו אנטי לאחד מנפלאות הטבע. הביצה עשירה בוויטמינים, מינרלים, חלבונים באיכות גבוהה, שומנים טובים ועוד חומרים מזינים כמו ויטמין B12, ויטמיןB2. ויטמין A, ויטמין B5, סלניום, סידן, ברזל, אשלגן, ואבץ.

עתיד העבודה ההברידית והקשר לבריאות

  קרדיט לתמונה: www.Unsplash.com לארגונים ברור שעבודה בתקופת קורונה/פוסט-קורונה תהיה היברידית ושונה לחלוטין ממה שהיינו רגילים. מתוך סקר שנעשה על ידי חברת מקינזי בקרב 100 מהמנהלים הבכירים בארגונים מובילים במגזרים שונים, תשעה מתוך עשרה ארגונים ישלבו עבודה מרחוק במקום מה שהיה נהוג טרום קורונה,  הסקר מאשר כי תפוקת הלקוחות ושביעות רצונם גדלו במהלך המגיפה בזמן שהם שילבו את צורת העבודה ההיברידית. ואיך העבודה היברידית קשורה לבריאות? כיום, למרות שכולם מבינים היטב עד כמה פעילות גופנית לגווניה השונים חשובה לבריאות וכבר מזמן הוכחה כחשובה ביותר לאריכות ימים, רוב המבוגרים ברחבי העולם אינם עוסקים בפעילות גופנית מספקת, מה שמהווה אתגר עולמי גדול במיוחד לאור העניין ששיעורי ההשמנה ומחלות כרוניות נמצאים בקצב עליה. יש לכך המון סיבות. חלק מהסיבות הן זמן, לחץ ושעות העבודה הקשות המונעות מעסוק בפעילות גופנית אוכל מתועש ועוד. הפתרון טמון בהתמודדות עם החסמים העיקריים בכל תחומי החיים, החל מאפשרויות פנאי ועד להגדלת התנועה בחיי היומיום והחלת מודעות בסביבת העבודה. השילוב של עבודה היברידית פותחת את האפשרות לנצל חלק ק