דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך דצמבר, 2021

רוצים להזדקן בריאים

  קרדיט לתמונה: www.pexels.com לכולנו הרי ברור שאת שעון הזמן הביולוגי לא ניתן לעצור, והגיל השלישי הוא חלק ממחזור החיים שלנו. ולכן נשאלת השאלה איך אנו רוצים לעבור את התקופה הזו? במחלות, בחרדות, בקשיי תנועה ומסורבלות, או פשוט להנות מכול רגע ומהתקופה? אם אנו רוצים להזדקן בריאים ולהנות מהגיל השלישי, להלן משהו שאנו צריכים לעשות באופן יומי. ישיבה על הריצפה כן כן... אתם קוראים נכון, ישיבה על הריצפה. ישיבה על הריצפה יכולה לשפר באופן משמעותי את יכולת הניידות, הכח והבריאות הכללית שלכם. אז נשאלת השאלה איך בכלל ישיבה על ריצפה יכולה לחולל שינוי כול כך משמעותי באיכות החיים ולהכין אתכם נכון לגיל השלישי? ראשית, בואו נודה בעניין, כאשר יש לכם אפשרות לבחור בצורת הישיבה, הסיכויים הם שלא תחשבו על ישיבה על הרצפה, נכון? אבל מתברר שהפעולה הפשוטה כמו ​​ישיבה על הרצפה יכולה לעזור לכם לחיות בריא יותר,ולהאריך את שנות חייכם. מחקר שפורסם ביולי 2014 בכתב העת European Journal of Prevention Cardiology מצא כי היכולת לקום מהרצפה, הראה שיפור משמעותי באיכות החיים בקרב אנשים בגילאים 51 עד 80 לעומת אלא שהתקשו לקום מהריצ

קניה חכמה לאורח חיים בריא

  קרדיט לתמונה: www.pexels.com חלק גדול מהנאה מאכילה בריאה הוא קניית מזונות בריאים והשופינג, וזה אומר לעשות בחירות חכמות היכן שזה הכי חשוב - בסופר. בחירת המזונות הטריים והבריאים ביותר היא צעד ראשון חשוב לקראת הכנת ארוחות בריאות וטעימות שכל המשפחה תאהב. באופן כללי, כיום ברוב הסופרמרקטים ומרכזי הקניות, ניתן למצוא את המזונות הבריאים והמזינים ביותר וכמובן יש חנויות יעודיות שמוכרות תוצרים בריאים בלבד. במקרים רבים, ההבדל יהיה ברור מהאריזה, בעוד שבפעמים אחרות תצטרכו לקרוא את המידע התזונתי בעיון כדי להבטיח שהמזון בריא למשפחתכם ולא "עובדים" עליכם באריזות מפתות. האמת, ללמוד לקרוא תוויות תזונתיות היא אחת המיומנויות החשובות ביותר שכל קונה בעל אוריינטציה בריאותית חייב ללמוד. התוויות מכילות שפע של מידע, לא רק שהתוויות התזונתיות מכילות מידע חיוני על ספירת קלוריות, גרמי שומן ותכולת נתרן, אלא שהן מכילות מידע מפורט על האחוז של כל ויטמין ומינרל שמכילה המנה. עם זאת, כאשר מסתכלים על תוויות תזונתיות, שימו לב היטב לגודל המנה הרשומה. זה חשוב במיוחד כאשר מסתכלים על קלוריות, גרמי שומן וכמות הנתרן.

מדוע חוזק השרירים יורד עם הגיל, ומה הם הטיפים כדי לשמור כל מערך השרירים שלנו תקין?

    קרדיט לתמונה: www.Unsplash.com על פי מחקר שנערך ביוני 2015 שפורסם ב- The American Journal of Medicine, הראה שיש קשר ישיר כאשר מסת שריר גדולה יותר אצל מבוגרים , אותם מבוגרים נמצאים ברמת סיכון נמוכה יותר לתמותה . בנוסף, שרירים חלשים מגבירים נפילות ופציעות ומגבירים את הסיכון לנכות. אובדן מאסת שריר מוגבירה מחלות כגון מחלות לב, סרטן וסוכרת מסוג 2. לשרירים תפקיד חיוני בוויסות רמות הסוכר במחזור הדם ולכן מחקרים מראים שאנשים שסבלו מסרקופניה היו בסיכון גבוה יותר לפתח סוכרת מסוג 2. אומר זאת בקצרה... להיות פעילים גופנית זה אחד הדברים הטובים ביותר שאני יכול להמליץ לכם לעשות כדי למנוע איבוד מסת שריר. שמירה וחיזוק השרירים יכולה לעזור לנו לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר ככול שאנו מזדקנים. הרי כולנו מכירים את המשפט "אני לא חזק כמו שהייתי פעם" ולצערי, זה קורה לכולם ככול שאנו מתבגרים. אנו מאבדים עד 5 אחוזים ממסת השריר בעשור לאחר שהגיענו לגיל 30. יש לכך המון סיבות פיזיולוגיות ובריאותיות ובסקירה זו נתייחס ל- 5 הסיבות העיקריות: חוסר פעילות: לבטח אתם מכירים את הביטוי הישן "אם לא תשתמש