דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך ינואר, 2022

לרדת במשקל ללב בריא יותר

  🫀 תזונה דלת פחמימה - מפתח לבריאות 🫀 השמנה הגיעה כבר לממדים של מגיפה בעולם, ההשמנה נמצאת במגמת עלייה בעולם וגם בישראל. למרות שהמשימה של המכונים הלאומיים לבריאות היא להפחית את ההשמנה בקרב מבוגרים, הנתונים העדכניים מצביעים על כך שהמצב רק מחמיר. עקב העלייה בשיעורי השמנת ילדים, תוחלת החיים עלולה לרדת, אלא אם כן ייעשו מאמצים גדולים להאט את העלייה בשיעורי ההשמנה. יתרה מכך, כבר ידוע שהשמנת יתר היא גורם סיכון למחלות לב וסיבוכים בריאותיים חמורים אחרים: השמנת יתר היא גורם סיכון לסוכרת מסוג 2, לחץ דם גבוה וכולסטרול גבוה. ההפרעות הללו בו-זמנית היא מצב הנקרא תסמונת מטבולית, שעלולה להוביל לסיכון מוגבר למחלות לב ומחלות כליות. לחץ דם גבוה, גורם סיכון למחלות לב, נפוץ פי שניים בקרב מבוגרים שמנים מאשר באנשים בעלי משקל תקין. השמנת יתר עלולה להוביל גם לדלקת פרקים, הנגרמת מלחץ על המפרקים. השמנת יתר, כולסטרול גבוה ולחץ דם גבוה הם קבוצה שכיחה של גורמי סיכון עבור אנשים עם מחלות לב. ניהול כל גורמי הסיכון הללו יעזור להפחית את הסיכון להתקף לב ושבץ מוחי. אז מה ניתן לעשות היום? ישנם דברים רבים שניתן לעשות כ

תזונה דלת פחמימה - מפתח לבריאות

תזונה דלת פחמימה - מפתח לבריאות בשנים האחרונות רווחת ההנחה (וכמובן שמגובה במחקרים רבים), שמגיפת ההשמנה היא כתוצאה מצריכה מוגברת של פחמימות ולאו דווקא צריכה מוגברת של שומנים. פחמימות הן קבוצת תרכובות הכוללות סוכרים ועמילנים אשר מספקים את רוב האנרגיה הזמינה הנדרשת לגוף כדי לתפקד. הפחמימות נחשבות לאחד מאבות המזון שיוצרות על-ידי צמחים. הגוף שלנו לא יודע לייצר את הפחמימה בעצמו ולכן אנו מקבלים אותן במזון. כל הפחמימות מתפרקות בגוף לסוכר פשוט (גלוקוז), שמשתתף אחר-כך בתהליכים מטבוליים שמייצרים אנרגיה. עודפי הפחמימות מאוחסנים בכבד ובשרירים וגורמים להשמנה. כאשר מדברים על פחמימות, יש להבחין בין פחמימה טובה, קרי פחמימה שתורמת לתפקוד טוב יותר של הגוף, לבין פחמימה לא טובה, קרי פחמימה שמזיקה לגוף. פחמימה טובה, נמצאת במוצרים המכילים דגנים מלאים ולא מעובדים, ירקות, ופירות. בנוסף, מזונות המכילים פחמימה טובה, מספקים לגוף ערכים בריאותיים נוספים כגון ויטמינים, מינרלים, פיטוכימיקלים וסיבים. המקורות הלא בריאים של פחמימות כוללים את לחם לבן, מאפים, משקאות ממותקים ומגוון מוצרים מעובדים. מאכלים אלו מכילים פחמ