יום ראשון, 27 בפברואר 2022

רוצים להצליח, תתחילו לאמן את המוח שלכם



🧠 רוצים להצליח, תתחילו לאמן את המוח שלכם.

אני בטוח שיצא לכם לשאול את עצמכם כמה וכמה פעמים מדוע אנשים סביבכם מצליחים לרדת במשקל ומצליחים להתמיד, כאשר מצד שני אתם מרגישים שאתם נמצאים במאבק כנגד המשקל ולא מצליחים?

אתם לוקחים החלטה (ולא משנה מהי הסיבה שהחלטתם לעשות זאת), אתם חדורי מוטיבציה ופתאום אחרי זמן מה נשברים וחוזרים לנקודת ההתחלה.

איזה מתסכל. אני כל כך מבין אתכם. גם אני, עד לפני כמה שנים הייתיי באותו המצב. 

תמיד ידעתי שתזונה נכונה ופעילות גופנית חשובים לגוף שלי. מאז שאני זוכר את עצמי עסקתי בפעילות גופנית, אבל עם השנים רק עליתי ועליתי במשקל.

לצערי, אנו לא לוקחים בחשבון שעלינו לאמן לא רק את הגוף לשינוי, אלא גם את המוח. 

כחלק מתרבות חיים קלוקלת, אנו חיים בסביבה שמאוד קשה לעשות שינויים. ואם כבר החלטתנו לעשות שינוי, אנו עושים את כל הטעויות האפשריות תוך כדי התהליך, ולאחר זמן קצר חוזרים לנקודת ההתחלה ולא מבינים איך זה קרה.

מתברר שלסבול מעודף משקל, זה לא מתוך בחירה (לרוב). השמנה היא מחלה התנהגותית שמתחוללת במוח והתוצאה שלה באה לידי ביטוי בגוף. זאת הסיבה שבגללה לרוב אנו  חוזרים לנקודת ההתחלה.

לדעת לשלב בין אימון המוח ואימון הגוף הוא המפתח להצלחה.

כמה טיפים שיכולים לעזור לכם להפעיל נכון את המוח והגוף בהרמוניה:

1️⃣ בחרו את 3 הדברים שהכי מפריעים לכם בתהליך הירידה במשקל,( זה יכול להיות כמות האוכל, צורת האוכל שאתם אוכלים, או סוגי השתייה ועוד). 
2️⃣ בכל אחד מהנושאים שבחרתם, הקטינו את כמות הצריכה ב-10% בלבד למשך זמן של שבוע. כן כן שבוע. תנו למוח ולגוף להסתגל יחד לשינויים בהדרגה.
3️⃣ לאחר שבוע, תקטינו את כמות הצריכה ב-10% פעם נוספת, למשך שבוע נוסף.
4️⃣ התמידו בכך למשך 4 שבועות.
5️⃣ בתום התקופה של ארבעת השבועות, שוב בחרו את 3 הדברים שעכשיו הכי מפריעים לכם בתהליך הירידה במשקל, וחזרו על אותו התהליך של הפחתת 10% במשך ה- 4 שבועות.

💡זיכרו, תהליך שמצליח זה תהליך איטי ומבוקר.

שלכם 🙏
עופר לקסמן, 
יועץ בריאות, תזונה וספורט
לאוכלוסיית מנותחי קיצור קיבה ולסובלים מבעיות משקל.
#BariLifestyle #OLfitness #BariLifestyle50plusefit
#bariatric #bariatricsurgery 
#fitness #fit #workout #training #health #wellbeing #healthychoices #active #strongmind #motivation #lifestyle #exercise

#בריאות #עודףמשקל #השמנה #אימוןאישילחיים #ספורט #כושר #תזונה #תוספיתזונה #ויטמינים #סוכרת #לחץדם #קיצורקיבה #ירידהבמשקל #אימוןאישי #פעילותגופנית #בריאות #השמנה 

למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע אינו מתייחס למוצר או טיפול, הוא אינו התוויתי, ולא מהווה המלצה רפואית, ולא מיועד להנחות את הקוראים או לשמש כהמלצה, הוראה או עצה לקורא, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי.

קרדיט לתמונה: www.pexels.com

יום ראשון, 20 בפברואר 2022

היכן תעסקו בפעילות ספורט

 


להחליט האם לעסוק בפעילות גופנית בבית או בחדר הכושר הוא צעד חשוב מאוד בהשגת יעדי הבריאות שלכם.

יש לא מעט גורמים ייכנסו להחלטה הזו, ועליכם להבין כל אחד מהם לפני שמתחילים את האימונים.

לאחר שתקבלו את ההחלטה על מקום האימונים, תוכלו לחשוב על השלב הבא, כיצד מתכננים להתאמן ומה תוכנית האימונים הנכונה עבורכם. 

לפעילות גופנית בבית יש יתרונות רבים. לדוגמה, העניין הכספי הוא אחד היתרונות הבולטים ביותר. כאשר עלות המחיה רק עולה, ברור למדי שתחסכו כסף אם תבחרו להתאמן בבית.

אם בכוונתכם לרוץ, חשוב מאוד שיהיו לכם נעלי ריצה באיכות גבוהה ומתאימים ונוחים לכם. החשיבה הזו צריכה להנחות אתכם גם לגבי סוגי הציוד שאתם עשויים לרכוש לשימוש בבית. 

אם תרכשו ציוד זול, סבירות גבוהה שהבלאי יהיה גבוהה ואתם עלולים להיפגע ואתם תהיו מתוסכלים כי אינכם מתקדמים.

כאשר אנו מדברים על רכישת ציוד, מדובר בהשקעה לטווח ארוך ויש לקחת בחשבון ששאר האנשים שגרים יחד יוכלו לעסוק ולהתאמן עם אותו הציוד.

זה יתרון כפול, ולמה? פעם אחת הרי מדובר בהשקעה שאתם תשתמשו בא לאורך שנים, ופעם נוספת, שהציוד יספק מוטיבציה לשאר השוהים בבית לאמץ אורח חיים בריא.

לצד החיסכון הכספי, פעילות גופנית בבית עשויה לעזור גם למי שלא אוהב להתאמן בפומבי. בנוסף, כאשר אתם מתאמנים בבית, אתם לא צריכים לדאוג לגבי הזמן. ההחלטה מתי להתאמן וכמה, תלוייה בכם בלבד.

לאלה מכם שיש להם מוטיבציה והכיף להתאמן יחד עם אנשים בזמן אימון מחוץ לבית, חדר כושר עשוי להיות רעיון טוב. 

בחדר הכושר, תמצאו מבחר גדול יותר של ציוד. אם אתם מעוניינים באימונים אחרים מלבד משקולות וציוד בסיס, סביר שחדר הכושר יש בדיוק את מה שאתם צריכים. לדוגמא בריכה, יכול להיות שאתם תמצאו שבריכת השחייה בחדר הכושר היא בדיוק מה שאתם מחפשים כדי להתאמן.

אני מאוד ממליץ על כבדי משקל ומי שעבר את הניתוח לקיצור קיבה לשחות. לשחייה יש יתרונות רבים, זו פעילות גופנית סמטרית שבה אתם מפעילים את כול שרירי הגוף וגם מקלים על עצמכם כנגד משקל הגוף. 

חלק מחדרי הכושר אפילו מציעים גם שיעורים במגטון תחומים כמו פילטיס או יוגה, שאולי תמצאו בהם מוטיבציה רבה.

בחדר כושר תמיד יש צוות מקצועי שמלווה ומלמד. זה חשוב ביותר כדי למנוע פציעות וסבל מיותר.

בסך הכל, הבחירה של האימונים בבית או בחדר כושר היא בחירה שעליכם לעשות בהתבסס במטרות וההעדפות האישיות שלכם.

ההחלטה החשובה ביותר שתצטרכו לעשות היא לקבוע באיזו סוג של סביבה אתם רוצים להיות וכיצד אתם רוצים להשיג את יעדי הבריאות בחייכם. לאחר שהקדשתם מחשבה ושקללתם את היתרונות והחסרונות, לא תהיה לכם בעיה לבחור.

זכורו תמיד שאתם תמיד יכולים להחליף אם אתם לא מרוצים מהבחירה שעשיתם.

למעקב אחר תכנים וטיפים נוספים, עקבו אחרי בדף הפייסבוק שלי:
שלכם 🙏
עופר לקסמן, 
יועץ בריאות, תזונה וספורט
לאוכלוסיית מנותחי קיצור קיבה ולסובלים מבעיות משקל.
#BariLifestyle #OLfitness #BariLifestyle50plusefit
#bariatric #bariatricsurgery 
#fitness #fit #workout #training #health #wellbeing #healthychoices #active #strongmind #motivation #lifestyle #exercise

#בריאות #עודףמשקל #השמנה #אימוןאישילחיים #ספורט #כושר #תזונה #תוספיתזונה #ויטמינים #סוכרת #לחץדם #קיצורקיבה #ירידהבמשקל #אימוןאישי #פעילותגופנית #בריאות #השמנה 

למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע אינו מתייחס למוצר או טיפול, הוא אינו התוויתי, ולא מהווה המלצה רפואית, ולא מיועד להנחות את הקוראים או לשמש כהמלצה, הוראה או עצה לקורא, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי.

קרדיט לתמונה: www.pexels.com

יום חמישי, 3 בפברואר 2022

אוכל ומחשבות כדרך חיים

 


👈 אוכל ומחשבות כדרך חיים 👉
אכילה היא חלק מהותי מהחיים. אנחנו לא יכולים לקיים חיים לאורך זמן בלי לאכול, לכן חשוב שניקח את הזמן כדי ללמוד איך לאכול נכון כדי שנוכל לחיות את החיים הכי טובים שאפשר.
אופי האכילה וההרכב התזונתי שאנו מאמצים ישפיעו על חיינו ועל בריאותנו ויקבעו את עתיד בריאותנו, מיוחד לאחר הניתוח לקיצור קיבה.
אכילה יכולה להיות ברכה וגם קללה. רבים נאבקים באכילה כי הם לא מצליחים לשמור על איזון. יש האוכלים מעט מדי ויש האוכלים יותר מדי או אלה שלא אוכלים מאוזן.
אכילה קשורה לרוב סוגי הפעילויות והאירועים החברתיים, ולכן אנשים סיגלו דרך חיים לאכול מסיבות שלא קשורות לעניין התזונה של הגוף. אכילה הופכת לדרך לחוות הנאה או להקהות את כאבי החיים.
השורה התחתונה היא שבין אם אנשים נאבקים עם אכילה מועטה מדי או עם התמכרות לאוכל יותר מדי, הם לא משתמשים באוכל בצורה נכונה.
אכילה, למרות שהיא בהחלט נועדה להביא הנאה וסיפוק, היא בעיקר כדי להיות אמצעי לשמירה על חיים בריאים.
תסתכלו ותבחנו את דפוסי האכילה שלכם. אולי תופתעו לראות שקבעתם הרגלי אכילה לא בריאים לאורך השנים. אולי מדובר בלוחות הזמנים שלכם או שההרכב התזונתי שגוי.
בנוסף, יכול להיות שהאוכל בפועל מנהל לכם את שגרת החיים. אם זה המצב, יש סיכוי גבוה שהאוכל הפך להיות קצת יותר מדי בראש סדר העדיפויות שלכם.
בכל פעם שהמחשבות שלכם הם על האוכל, בין אם במניעה ממנו ובין אם בצריכת יותר ממנו, אתם חושבים על אכילה, מה שמוביל אתכם לאכול אוכל בצורה לא נכונה.
לתת לאכילה מקום ראוי בחיינו מבלי לאפשר לזה לשלוט לנו בחיים, היא המפתח!
עשו מאמץ לשמור על נקודת מבט מאוזנת ובריאה בכל הקשור לאוכל. החיים שלכם יהיו טובים יותר ובריאים יותר בגלל זה.

שלכם 🙏
עופר לקסמן, 
יועץ בריאות, תזונה וספורט
לאוכלוסיית מנותחי קיצור קיבה ולסובלים מבעיות משקל.
#BariLifestyle #OLfitness #BariLifestyle50plusefit
#bariatric #bariatricsurgery 
#fitness #fit #workout #training #health #wellbeing #healthychoices #active #strongmind #motivation #lifestyle #exercise

#בריאות #עודףמשקל #השמנה #אימוןאישילחיים #ספורט #כושר #תזונה #תוספיתזונה #ויטמינים #סוכרת #לחץדם #קיצורקיבה #ירידהבמשקל #אימוןאישי #פעילותגופנית #בריאות #השמנה 

למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע אינו מתייחס למוצר או טיפול, הוא אינו התוויתי, ולא מהווה המלצה רפואית, ולא מיועד להנחות את הקוראים או לשמש כהמלצה, הוראה או עצה לקורא, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי.

קרדיט לתמונה: www.pexels.com 

🚨 כיצד לצלוח מפגשים חברתיים לאחר ניתוח לקיצור קיבה

אחד האתגרים שכל מי שעובר את הניתוח לקיצור קיבה צריך להתמודד זה המפגשים המשפחתיים, החברתיים והמסיבות. אוכל תמיד מעורב במפגשים אלה...