דילוג לתוכן הראשי

גבולות וחופש פעולה

 


בקורס קואצ'נג לתזונה שהשתתפתי לאחרונה, דנו רבות במשמעות הפילוסופית של גבולות וחופש תנועה.
אנו בוחנים כל הזמן את עניין "חופש התנועה" והרצון שלנו לחפש דרכים חדשות שבה נוכל להגשים את יעדנו.
"חופש התנועה" העסיק אותנו רבות בשנתיים האחרונות, אבל מתברר שהעיסוק בנושא זה הוא עמוק יותר.
תחשבו על זה לשנייה... מה זה אומר "חופש תנועה" והאם יכול להתקיים מצב שבו יש חופש תנועה ללא גבולות?
מה קורה לאדם שאין לו גבולות או שהוא מחליט להתעלם מהם? איך זה משפיע עליו ועל הסביבה?
אתם לבטח שואלים את עצמכם, כיצד זה מתחבר לעניין ההשמנה או הנכונות שלכם לבצע שינוי באורח החיים שלכם?
בסביבה שאנו חיים, הכל נגיש, ובמיוחד האוכל המתועש והרבוי בסוכר, מלח ושומן.
מאכלים עתירי קלוריות שגורמים לנו להנאה מרובה בטווח הקצר, אבל גורמים ליותר נזק בטווח הארוך.
לרובנו, להתחיל עכשיו ללמוד ולהבין את המשמעות של תזונה נכונה, ערך קלורי, בניית תפריט מזין וכו', רק עצם המחשבה, ואנו כבר בלחץ.
המחשבה שאנו צריכים אולי לוותר על חלק מהמאכלים האהובים עלינו, כבר מכניס אותנו להיות אנטי לתהליך עוד בטרם שהתחלנו, למרות שאנו יודעים היטב את ההשלכות הבריאותיות אם לא נעשה את השינוי.
המחשבות האלה הם לא האמת המוחלטת, ואם תבחרו גם לאמץ חשיבה שונה, אני מבטיח לכם שחייכם יהפכו להיות קלים יותר להתנהלות, והתוצאות שתוכלו להשיג, יהיו מדהימות
🎯
💡
אז איך עושים זאת?
אז כאן נכנס עניין הגבולות וחופש התנועה (בחירה).
✅
הצלחת היא הגבול שלכם, וכל מה שקורה בתוך הצלחת זה חופש שלכם.
✅
האוכל שאתם בוחרים להניח הצלחת, מונח אחד לצד השני ולא מעל, קומה אחת בלבד!
✅
אתם יכולים לבחור מה שבא לכם עד שאתם ממלאים את הצלחת, (לא חייבים, כן?).
✅
אם בא לכם לקחת משהו כאשר אין כבר מקום בצלחת, גם כאן חופש הפעולה מאפשר לכם להחליט מה אתם עושים. אולי להקטין בכמות ממשהו אחר שהנחתם בצלחת או שאתם וותרים כי אין כבר מקום בצלחת ואתם מעדיפים את מה שכבר לקחתם.
✅
זיכרו, כל מה שלקחתם מונח צד לצד ולא מעל!
⚠️
כמובן שאיכות והרכב התפריט הוא חשוב מאוד אבל נושא זה הוא לא נושא הדיון בפוסט זה.
מה יוצא לכם מכל עניין גבולות הצלחת?
✔️
חופש פעולה בבחירת התפריט האהוב עלייכם.
✔️
שליטה בכמות האוכל והצריכה הקלורית.
✔️
למצוא דרכים יצירתיות להשיג את מה שחשוב לכם ואתם אוהבים לאכול בזמן הארוחה.
✔️
לגלות שאתם חזקים מנטלית ומסוגלים לאכול נכון ולא עם העיניים.
זיכרו תמיד את מה שאני אומר, "אוכל יכול לעשות אתכם בריאים ומאושרים ואוכל ויכול לעשות אתכם חולים ואומללים"
💡
מעוניינים בטיפים נוספים ולהישאר מעודכנים?
✅
שתפו ודרגו אותי, Sharing is Caring
✅
הצטרפו לקהילה שלי שהולכת וגדלה,
"הפורום לבריאות וחיטוב הגוף למתמודדים עם בעיות השמנה"
✅
רכשו את המדריך הדיגיטלי שלי לאורח חיים בריא שיעשה לכם סדר בחיים
שלכם
🙏
עופר לקסמן,
מפתח השיטה BariLifestyle program
המרכז לבריאות וחיטוב הגוף מבית OLfitness
לפרטים נוספים:
📍
יבנה
☎
052-6369991
🌐
OLfitness website https://www.ol-fitness.com
למעוניינים, ניתן גם ליצור קשר בלינק הבא
👇
#בריאות #עודףמשקל #השמנה
למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע אינו מתייחס למוצר או טיפול, הוא אינו התוויתי, ולא מהווה המלצה רפואית, ולא מיועד להנחות את הקוראים או לשמש כהמלצה, הוראה או עצה לקורא, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי.
קרדיט לתמונה: www.pexels.com

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ניתוח בריאטרי - השינויים ותופעות הלואי שלא תמיד מספרים עליהם

קרדיט   לתמונה: www.Unsplash.com הטיפול בהשמנה באמצעות דיאטה או טיפול תרופתי הוכח שהוא מוצלח באופן חלקי ולזמן קצר בלבד והמטופל לא מצליח לאמץ ולשמור על המשקל החדש ונורמות תזונה נכונות לאורך זמן. בשלב זה הטיפול הניתוחי הוא הטיפול היחיד אשר הוכח כיעיל לאורך שנים לטיפול ב"השמנת יתר חולנית". הטיפול הניתוחי לא רק מאריך חיים אלא גם מוביל לשיפור בתחלואה הנלווית.  בישראל כלולים הניתוחים הבריאטריים בסל הבריאות, וכל מי שעומד בקריטריונים זכאי לעבור ניתוח בריאטרי במימון מלא של קופת החולים. בהשוואה להוצאה הלאומית לבריאות בישראל עקב תופעת ההשמנה, ההוצאה של ארבעת קופות החולים לניתוחים בריאטריים קטנה משמעותית מההוצאות הישירות שלהן בטיפול בתופעת ההשמנה. בשל כך, קיים זינוק במספר הניתוחים החוזרים פעם שנייה ושלישית בארץ. לדעתי האישית קיימת תחושה כי כול תעשיית ניתוחי קיצור הקיבה יצאה מכלל שליטה.  ע"פ דוח מבקר המדינה לשנת 2019, המטופלים אינם עוברים הכנה ראויה טרם הניתוח, ההחלטה על סוג הניתוח מתקבלת ללא בקרה נאותה וההמלצות הרפואיות ביחס לניתוח קשורות גם בשיקולי רווחיות. גם המעקב אחר

מחשבות על היום שאחרי ניתוח בריאטרי

קרדיט לתמונה: www.Unsplash.com ניתוח בריאטרי (ניתוח לקיצור קיבה) הוא אחד הניתוחים הכירורגיים היותר ייחודיים בעולם הרפואה.  בעוד שבהליך הכירורגי (הניתוח), קיימת הקפדה על אותם עקרונות כשל ניתוחים אחרים, תהליך טרום הניתוח והתהליך שהמנותח עובר אחרי הניתוח שונים לחלוטין! לדעתי, כול ההתנהלות שלאחר הניתוח, שאורכת בדרך כלל שנה וחצי עד שנתיים, וההגעה למשקל היעד חשובים יותר מכול מה שהמנותח עבר בתהליך טרום הניתוח - לא משנה איזה ניתוח יבוצע, זהו לא כדור קסם.  הניתוח עצמו מהווה בסיס שיאפשר למנותח לבצע את הדרוש לשינוי אורח חיים בריא, אבל הניתוח עצמו אינו מספיק לבדו. האפקטיביות של תשתית התמיכה סביב המנותח, היא זו שתביא באמת לשינוי המשמעותי. בנוסף, רבים מתעלמים מהרכיב הנפשי בהחלטה לעבור ניתוח בריאטרי. מרבית המנותחים ״בילו״ שנים רבות, או אפילו כל חייהם הבוגרים במאבק בהשמנת יתר. סביר להניח, כי הניתוח היא האופציה היחידה לשיפור בריאותם, אולם כאשר מגיעים לנקודה ההחלטה, חובה להבין את האחריות שמוטלת כאן על מי שעובר את הניתוח, בלי כול קשר מהם היתרונות והסיכונים שבניתוח עצמו. . אפשר בגדול לחלק את ה

המניעים והשיקולים בתרגילי כוח במשקולות חופשיים לעומת תרגילים במכונות לאוכלוסיית מנותחי קיצור קיבה

  ידוע שפעילות גופנית לגווניה הרבים חשובה לבריאותנו הפיזית והמנטלית, וחשובה שבעתיים בתקופה שבה אנו נאלצים לשנות הרגלי חיים כדוגמת הניתוח לקיצור קיבה.   יחד עם זאת חשוב להבין שהגוף לא סלחן. פעילות ספורט לא נכונה יכולה להזיק מאוד ולפגוע בתפקוד היום יומי בצורה משמעותית.  כבר הוכח ע"י מחקרים רבים שפעילות גופנית היא חשובה ביותר בעקבות ניתוח בריאטרי, כדי לשמור על הירידה במשקל, להישאר מאוזנים ובריאים.  ככלל לחיים עלינו לזכור כשאנו מתאמנים, אנו מתאמנים עבור החיים, עבור הבריאות ואורח חיים תקין.  אנו יכולים לבלות ולתאמן שעה עד שעתיים ביום בחדר כושר או כול פעילות גופנית, אם כי עדיין לפנינו כ-23 שעות נוספות שהגוף ומערכת השרירים שלנו ימשיכו לתפקד ללא שימוש בציוד ספורט ויש לקחת זאת בחשבון כאשר אנו מתאמנים בפעילות גופנית כולשהי.  בכל פעם שאנו מבצעים סוג של תרגיל, התנועה של גופנו במהלך התרגיל מכונה טווח תנועה. ככל שטווח התנועה יהיה גדול יותר, כך התרגיל יהיה יעיל ומועיל יותר, אם כי הגוף שלנו יצטרך לעבוד קשה יותר כדי לבצע את התרגיל.  לטווח התנועה המלא יש חשיבות גדולה מאוד בהתנהלות היום יומית ולאיכו