דילוג לתוכן הראשי

מיקוד נכון


 


ששואלים מנותחים לקיצור קיבה מה הסיבה שהם עשו את הניתוח, התשובות לרוב מתחלקות לשתי קבוצות.

קבוצה הראשונה, נכנסו לתהליך המורכב הזה מתוך מניעים בריאותיים, והקבוצה השנייה, מתוך מניעים חזותיים בלבד. מה שאותם מנותחים רואים למול עיניים זה את אנגו'לינה גו'לי או ברד פיט וכל מה שמעניין אותם בתהליך שלאחר הניתוח זה כמה ק"ג הם יורדים ועוד יותר חשוב... ומה קצב הירידה.
ואז, כמו בכל דבר בחיים, יש עליות ומורדות, ומה לעשות שהגנטיקה של רובנו לא כמו של אנגו'לינה וברד 😬.
מניסיוני, במסגרת זה שאני מלווה ומטפל כבר כמה שנים באוכלוסיית מנותחי קיצור קיבה, די מהר ניתן לזהות את אלה שיצליחו לעשות את השינוי ויצליחו לעצב לעצמם חיים חדשים ובריאים.
מי שנכנס לתוך התהליך והמדד להצלחה זה כמה ירד במשקל ובאיזה קצב הוא יורד, הסיכוי לשמר זאת לשנים רבות הוא קלוש.
הצעתי האישית והמקצועית למי שרוצה באמת להצליח זה לנתב את האנרגיות ללמידה, להרחבת הידע בנושא אורח חיים בריא, תזונה וספורט, ולרכז את האנרגיות לבריאות.
כאחד שעבר ועובר את התהליך, זו לא משימה פשוטה אבל ברת ביצוע!
גם כך לאחר הניתוח הגוף נכנס לסטרס, מה שמשפיע על יכולת ההחלמה של הגוף ועל יכולת התפקוד היומי.
המיקוד בקילוגרמים לאחר הניתוח רק מעלה את רף הסטרס מה שמאוד משפיע לרעה על המערכת ההורמונלית, המערכת החיסונית, והיכולת לתת לגוף ולנפש להחלים.
אם אתם מתמודדים עם האתגר האלה, מוזמנים ליצור איתי קשר.
שלכם 🙏
עופר לקסמן,
מפתח השיטה BariLifestyle program
המרכז לבריאות וחיטוב הגוף מבית OLfitness
לפרטים נוספים:
📍 יבנה
☎
052-6369991
ניתן ליצור קשר בלינק הבא 👇
#בריאות #עודףמשקל #השמנה

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ניתוח בריאטרי - השינויים ותופעות הלואי שלא תמיד מספרים עליהם

קרדיט   לתמונה: www.Unsplash.com הטיפול בהשמנה באמצעות דיאטה או טיפול תרופתי הוכח שהוא מוצלח באופן חלקי ולזמן קצר בלבד והמטופל לא מצליח לאמץ ולשמור על המשקל החדש ונורמות תזונה נכונות לאורך זמן. בשלב זה הטיפול הניתוחי הוא הטיפול היחיד אשר הוכח כיעיל לאורך שנים לטיפול ב"השמנת יתר חולנית". הטיפול הניתוחי לא רק מאריך חיים אלא גם מוביל לשיפור בתחלואה הנלווית.  בישראל כלולים הניתוחים הבריאטריים בסל הבריאות, וכל מי שעומד בקריטריונים זכאי לעבור ניתוח בריאטרי במימון מלא של קופת החולים. בהשוואה להוצאה הלאומית לבריאות בישראל עקב תופעת ההשמנה, ההוצאה של ארבעת קופות החולים לניתוחים בריאטריים קטנה משמעותית מההוצאות הישירות שלהן בטיפול בתופעת ההשמנה. בשל כך, קיים זינוק במספר הניתוחים החוזרים פעם שנייה ושלישית בארץ. לדעתי האישית קיימת תחושה כי כול תעשיית ניתוחי קיצור הקיבה יצאה מכלל שליטה.  ע"פ דוח מבקר המדינה לשנת 2019, המטופלים אינם עוברים הכנה ראויה טרם הניתוח, ההחלטה על סוג הניתוח מתקבלת ללא בקרה נאותה וההמלצות הרפואיות ביחס לניתוח קשורות גם בשיקולי רווחיות. גם המעקב אחר

מחשבות על היום שאחרי ניתוח בריאטרי

קרדיט לתמונה: www.Unsplash.com ניתוח בריאטרי (ניתוח לקיצור קיבה) הוא אחד הניתוחים הכירורגיים היותר ייחודיים בעולם הרפואה.  בעוד שבהליך הכירורגי (הניתוח), קיימת הקפדה על אותם עקרונות כשל ניתוחים אחרים, תהליך טרום הניתוח והתהליך שהמנותח עובר אחרי הניתוח שונים לחלוטין! לדעתי, כול ההתנהלות שלאחר הניתוח, שאורכת בדרך כלל שנה וחצי עד שנתיים, וההגעה למשקל היעד חשובים יותר מכול מה שהמנותח עבר בתהליך טרום הניתוח - לא משנה איזה ניתוח יבוצע, זהו לא כדור קסם.  הניתוח עצמו מהווה בסיס שיאפשר למנותח לבצע את הדרוש לשינוי אורח חיים בריא, אבל הניתוח עצמו אינו מספיק לבדו. האפקטיביות של תשתית התמיכה סביב המנותח, היא זו שתביא באמת לשינוי המשמעותי. בנוסף, רבים מתעלמים מהרכיב הנפשי בהחלטה לעבור ניתוח בריאטרי. מרבית המנותחים ״בילו״ שנים רבות, או אפילו כל חייהם הבוגרים במאבק בהשמנת יתר. סביר להניח, כי הניתוח היא האופציה היחידה לשיפור בריאותם, אולם כאשר מגיעים לנקודה ההחלטה, חובה להבין את האחריות שמוטלת כאן על מי שעובר את הניתוח, בלי כול קשר מהם היתרונות והסיכונים שבניתוח עצמו. . אפשר בגדול לחלק את ה

המניעים והשיקולים בתרגילי כוח במשקולות חופשיים לעומת תרגילים במכונות לאוכלוסיית מנותחי קיצור קיבה

  ידוע שפעילות גופנית לגווניה הרבים חשובה לבריאותנו הפיזית והמנטלית, וחשובה שבעתיים בתקופה שבה אנו נאלצים לשנות הרגלי חיים כדוגמת הניתוח לקיצור קיבה.   יחד עם זאת חשוב להבין שהגוף לא סלחן. פעילות ספורט לא נכונה יכולה להזיק מאוד ולפגוע בתפקוד היום יומי בצורה משמעותית.  כבר הוכח ע"י מחקרים רבים שפעילות גופנית היא חשובה ביותר בעקבות ניתוח בריאטרי, כדי לשמור על הירידה במשקל, להישאר מאוזנים ובריאים.  ככלל לחיים עלינו לזכור כשאנו מתאמנים, אנו מתאמנים עבור החיים, עבור הבריאות ואורח חיים תקין.  אנו יכולים לבלות ולתאמן שעה עד שעתיים ביום בחדר כושר או כול פעילות גופנית, אם כי עדיין לפנינו כ-23 שעות נוספות שהגוף ומערכת השרירים שלנו ימשיכו לתפקד ללא שימוש בציוד ספורט ויש לקחת זאת בחשבון כאשר אנו מתאמנים בפעילות גופנית כולשהי.  בכל פעם שאנו מבצעים סוג של תרגיל, התנועה של גופנו במהלך התרגיל מכונה טווח תנועה. ככל שטווח התנועה יהיה גדול יותר, כך התרגיל יהיה יעיל ומועיל יותר, אם כי הגוף שלנו יצטרך לעבוד קשה יותר כדי לבצע את התרגיל.  לטווח התנועה המלא יש חשיבות גדולה מאוד בהתנהלות היום יומית ולאיכו