יום שלישי, 27 ביוני 2023

הקשר בין פעילות גופנית סדירה לשמירה על משקל ובריאות לשנים רבות

 



במחקר שפורסם ב-31 במרץ 2020 בכתב העת של האגודה האנדוקרינית נמצא כי כושר ירוד עלול לעכב הצלחה ארוכת טווח בירידה במשקל ושמירה על הבריאות. 

מתברר על פי נתוני המחקר שאנשים שלא היו בכושר שהתחילו בתוכנית בריאות וירידה במשקל, ירדו פחות במשקל בטווח הארוך מאלה שהיו בכושר.

החוקרים בדקו את הקשר בין רמת הכושר של המשתתפים בתחילת המחקר לבין ירידה במשקל בתום תוכנית לאחר 18 חודשים. התוכנית שילבה תזונה, תמיכה מנטלית ושישה חודשים של פעילות גופנית בפיקוח פעילות גופנית בעצימות מתונה.

לאחר חצי שנה של מעקב, הומלץ למשתתפים להמשיך להתאמן באותו כיוון למשך שאר המחקר בכוחות עצמם. המשתתפים ענדו מכשיר שמדד את רמות הפעילות שלהם לצורך מעקב.

בנוסף, לצורך המחקר, המשתתפים חולקו לשתי קבוצות בקרה: קבוצת כושר ירוד וקבוצת כושר טוב.

המעניין שלא היו הבדלים משמעותיים בין שתי הקבוצות בשינוי במשקל לאחר 6 או 12 חודשים. עם זאת, לאחר 18 חודשים אלו שבקבוצת הכושר הטוב איבדו כמעט פי שניים במשקל מאלה שהיו להם כושר ירוד מאוד בתחילת המחקר. 

ואיך כל המחקר הזה קשור לאוכלוסיית מנותחי קיצור קיבה? 

הרי זה לא חדש שתזונה נכונה ופעילות גופנית היא ערובה לבריאות ואריכות חיים.

בריאות גופנית היא הבסיס לבריאות כללית ולרווחה שלנו. זה חיוני לשמור על בריאות גופנית טובה באמצעות פעילות גופנית סדירה ותזונה מאוזנת שכן היא מקדמת גוף בריא, גוף שמתפקד כראוי, מפחיתה את הסיכון למחלות כרוניות, ומסייעת בניהול מתחים.

כבר ידוע שהניתוח לקיצור קיבה לא מספיק כדי לסגל אורח חיים בריא ולשמר את התוצאות לשנים רבות. הניתוח הוא השלב הראשון בתהליך ארוך והזדמנות נהדרת להתחיל לבצע את השינויים הנדרשים בהתנהלות היום-יומית תוך כדי תהליך ההחלמה לאחר הניתוח לקיצור קיבה.

תוך כדי מסע ההחלמה וחזרה למסלול החיים לאחר הניתוח לקיצור קיבה, חווים תופעות ושינויים שנכון לדעת אותם מראש כדי לאפשר לתהליך להיות אפקטיבי ככל האפשר. לא כל מה שחשבנו וחלמנו עליו טרום הניתוח, מתקיים לאחר הניתוח דבר המוביל לבעיות רבות.

מחקרים מראים שלמרות ירידה משמעותית במשקל ושיפור בבריאות, צצות להם הפרעות פיזיולוגיות, בריאותיות ופסיכולוגיות שמאוד מקשות לנהל חיי שיגרה, כדומת אובדן מסת שריר, חוסר בוויטמינים, שינוי הורמונלי, דיכאון ודימוי עצמי ירוד. 

לרוב, מי שעובר את הניתוח מאוד ממוקד במטרה אחת - הירידה במשקל. כמה יורדים ובאיזה קצב יורדים ומתעלמים לחלוטין מגורמים הקשורים לצד הנפשי שישפיעו על התהליך כולו.

ראו דוגמה: לפני זמן מה פגשתי מנותח שאמר לי את המשפט, "אחרי הניתוח קיימת תחושה שגם אם אני אשתה ליטר שמן, אני אמשיך לרזות".

כבר ידוע שבשנה הראשונה עד שנתיים שלאחר הניתוח לא משנה כיצד מתנהלים, יורדים במשקל. התהליך הכירורגי שבו מקטינים את הקיבה, מקטינים את נפח הקיבה ובחלק מהניתוחים גם מקטינים את יכולת הספיגה, מביא את המטופל לירידה דרסטית במשקל.

אני מכנה זאת "מלכודת הדבש", כי לא משנה כיצד המנותח ינהג הוא ירד במשקל גם אם לא באמת שינה את סגנון והרגלי החיים.

השמנת יתר הוגדרה כהשמנה חולנית, מחלה שמשלבת מרכיבים פיזיולוגים ופסיכולוגים.

אחת מהסיבות לכישלון היא כאשר מחליטים לבצע שינוי, רבים בוחרים לבצע שינוי בצד הפיזיולוגי ומתעלמים מהצד הנפשי.

כדי להצליח, צריך לדעת לייצר את האיזון הנכון בין הגוף לנפש, בין החלק הפיזיולוגי לחלק הנפשי.
רק כך אפשר להשיג את המטרות כמו:
✅ שיפור מצב בריאותי,
✅ ירידה במשקל,
✅ חיטוב,
✅ שמירת התוצאות לשנים רבות.


המלצות מעשיות לבריאות לאחר ניתוח לקיצור קיבה
- קשר חיובי בין רמות הפעילות הגופנית לרמת השליטה בירידה במשקל ותחזוקת הגוף לאחר ניתוח בריאטרי כבר נחקרה רבות במספר מחקרים, ופעילות גופנית סדירה נחשבת לגורם קריטי לשמירה על המשקל והבריאות. לכן יש לעודד פעילות גופנית סדירה לאחר ניתוח בריאטרי, החל מיד לאחר ההחלמה מהניתוח.

💡רוצים באמת שינוי? קחו שליטה על החיים שלכם!
💡רוצים בריאות? תתחילו לכבד את עצמכם!
💡רוצים דרך להתניע אתכם? תתחילו לחשוב מה מניע אתכם לפעולה? זוגיות, משפחה, תחרות כלשהי ועוד.

ההמלצה לשלב פעילות גופנית אירובית ואנאירובית בעצימות מתונה, שילוב של אימון מתיחות הגדלת טווח תנועה, שיווי משקל לפחות 2-3 פעמים בשבוע.

רוצים להתאמן נכון, מוזמנים להתקין את אפליקציית BariLifestyle, האפליקציה הייחודית שתוכננה במיוחד עבור אוכלוסיית מנותחי קיצור קיבה ולסובלים מעודף משקל.

לפרטים נוספים https://barilifestyle.com/


****************

The BariLifestyle® Mental-Fitness concept
The BariLifestyle® BariMindfit Program 
The BariLifestyle® BariFit Training Program
The BariLifestyle® BariMotivation Group 

#בריאות #עודףמשקל #השמנה #אימוןאישי #ניתוחקיצורקיבה #קיצורקיבה #ירידהבמשקל #שינוי #אורחחייםבריא #מוטיבציה #שינוילחיים
#BariLifestyle #OLfitness #barimindfit
#Bariatricsurgery #Weightlosssurgery
#Gastricbypass #Gastricsleeve #Obesitytreatment #Weightlossmanagement
#Healthandwellness #Weightmanagementprogram
#Obesityprevention
#Bariatricsupportgroup #obesityawareness #weightlosscommunity #healthyweightloss #healthylifestyle #fitnessmotivation #weightlossmotivation

למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע אינו מתייחס למוצר או טיפול, הוא אינו התוויתי, ולא מהווה המלצה רפואית, ולא מיועד להנחות את הקוראים או לשמש כהמלצה, הוראה או עצה לקורא, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.